anatomik difransiyel 1 gündelik yaşamdaki zamanın kaygan sathında ayakta durabilmenin çözümlenebilirsizliği üzerine başlıklar ve alt başlıklar giriş: aynaya her bakış bir uzam oluşturur geçmişe doğru bir uzam bu her uzam çeşitli zaman aralıklarının geriye doğru sızan ışınım yolları oluşturmakta ve hepsi şimdiki zamana birleşik olarak algılanırsa tek bir noktadan bakışla evrenin tümünü ve tüm anlarını kapsayabilen bakış duruşu anını saptamayı anlaşılır hale getirebilir (kimi zaman bu etkiyi bir fotoğraf da verebilir veya bir heykel bir metin bir şiir bir sinema ya da bir resim) algılamada kopukluk ya da yeterli farkında olmama durumunda uzamların parçalanmışlığını daha da belirgin hale getirerek çıkılmak istenmeyen labirent etkisi ağır basar bu sebeple zamanın kaygan sathında yandaki başlıklar önemsiz önemli yerlerini koruduklarından başlıklar ve altındaki çeşitli konuların incelenmesi gerekir 1- toplu iğnelerin kırılma yerleri a) kuvvet uygulanması halinde b) olası muhtelif olaylar esnasında 2- her dil karekterine göre tedricidir 3- rüzgârda uçuşan perdelerin saksı çiçeklerine zararları 4- hafızalı müzik setlerinde hafıza kaybı a) elektrik kesintilerinde geçici hafıza kaybı b) sebebi bilinemeyen kalıcı hafıza kaybı c) sebebi bilinen kalıcı hafıza kaybı 5- kadınların gözyaşları ile timsahların gözyaşları arasındaki farklar 6- hastalıklı kimi kuşların farklı ışıklar altında kayın ağaçlarının dallarına tüneme şekilleri a) söz konusu kuşların göçücü kuşları kapsaması halinde b) söz konusu kuşların evlerdeki kafeslerden kaçan kuşları kapsaması halinde 7- söz konusu göçücü kuşların göçtüklerinde geride kalan kayın ağaçlarının durumu 8- kör tavşan avı 9- öncülün ardılın göstergesi olabilmesi için öncülün gizilgüç olarak var ve algılanabilir olması halinde 10- sapları kırık porselen çay bardaklarının kullanım alanları 11- yanmış ampullerin çöpe atılma şekilleri a) yeni alınmış ampulü ambalajından çıkardıktan sonra ambalaja eskisini koyarak atılış b) serbest atış c) biriktirerek atış 12-soru kiplerinin sorulması ve sorulmaması durumu 13-çivi ucu çapaklarının temizlenmesi esnasında sarfedilen gücün çivilerin çakılması esnasında sarfedilen güce etkileri 14-berber aynalarının çırakların yerleri temizleme yöntemlerinin yanlışlığından kaynaklanan kırılma olasılıkları her nokta varoluşunu kendinden önce gelen noktalara borçludur fakat söz konusu bu nokta kendinden sonra gelecek olan noktaların da sebebi olabilecektir ve her nokta bir an’ı temsil etmektedir bütün bu noktalar birbirlerini takip ederek zamanın yatay ve düz olduğu sanılan çizgisini oluşturmaktadırlar çizgi genel kavramı ise soyuttur özelde ele aldığımız zamanın sözü edilen çizgisi de soyuttur bu metnin bu satıh üzerindeki somutluğu da bir çeşit soyutluklara işaret ederek kendi kendini inkâr olup entropi’ye hizmettir
anatomik difransiyel 2 toplu iğnelerin kırılma yerleri üzerine bakış denemeleri a) aynasal uzamda görüngüsel labirent suret “ çözümsüz bir kavram “ sa eğer (ki öyle değilmiş gibi görünür çoğu zaman) şeyler olmazdı çünkü şey’lerin yansıması suret’tir aynada gördüğüm şey her ne kadar yakın geçmişe aitse de suret’imdir ve aynadaki suret’im şey’leşmeye başlamışsa şey’liğim aynaya hapsolmaya başlar bu durumda aynanın hapsinden kurtulmak için başka bir aynaya gereksinim duyulmaya başlanır tehlikenin ta kendisi ise aynalardan oluşmuş labirentte suretten bir minator olmaktır b) sürtünme katsayısı zaman mekâna usulca değer bu değiş ne kadar usulca olsa da çok tahrip edicidir mekân bir anlamda yaşamımızı kapsayandır zaman bize de değmektedir zaman akıcı mekân kalıcı gibi gözükür ama zaman akıcılığıyla mekânı da değişikliğe uğratmaktadır zamanın mekân üzerindeki etkisi su ve rüzgârın kayaların üzerindeki etkisine benzemektedir insan yaşamı da zaman ve çeşitli mekânların birbirlerine sürtüşmesi esnasında arada kalan şey’dir c) kapsama alanı nesneler dünyadaki duygu ve heyecanları güven altına alır onlar kötülük ve iyiliklerin yumuşaklığıdır varoluş ve yok oluş dönüşümlerini his değişimlerini düzenler arkadan saldırıları engeller dünyayı iyicil bir söylentiyle doldururlar olguların birbirlerine doğru eğilmelerine ve birbirlerine doğal tanımlayıcılar bulmalarını sağlarlar ürkütücü nesne ondan ürken yüze benzemez o’nu içerir anatomik difransiyel 3 birden fazla kaçışlı perspektif ile aynasal uzamda görüngüsel labirent denemeleri herhangi bir sınıflandırmanın sınırlı kapasitelerinin süblimasyonu kendine kaçış noktaları: 1- bir fotoğraftan hareketle: a) bir fotoğrafın kendinden önceki diğer fotoğraflara yakınlığı İ-öznel bakışla ii-nesnel bakışla iii-serbest bakışla b) bir fotoğrafın bir dil oluşturma olasılığı c) bir fotoğrafın oluşturduğu dilin, izleyenler tarafından kavranabilme olasılığı 2)- serbest bir ortamdaki objeden hareketle a) bulunulan yerdeki hava şartları b) güneş ışığının zaman içindeki değişen konumları c) diğer objelerin sözü edilen objeye aynı atmosfer içinde bulunmaktan dolayı zaman içinde olası etkileri 3)- yazılmakta olan bir metnin kendinden önce yazılmış diğer bir metnin kapsama alanında olabilmesinin örneklemelerinin değerlendirilmesi birinci örnek metin: söykü: kendine kaçış noktası 1 yirmibireylülikibindört
uzun yürüyüşler bitmişti belki de o an öyle görünüyordu bir eşyanın gölgesine bakıyordum sınırlar çok daralmıştı hareket yok olmuştu asla son olmayacağını bildiğim bir sonda hareketsizliğin de hareket doğurduğunu gördüm her hareketin sadece iyiye gitmek gibi bir kuralı yoktu bu sadece bizim için bir ümittir sanırım yalnızca yaşama içgüdüsünden kaynaklanıyor rüzgârda dalgalanan kavak ağaçları şehre yağan yağmur saksıdaki bitkiler karşı camdaki kedi görüntüler birbiri ardına diziliyor bir kişisel geri dönüş ne kadar geriye dönüş olsa da bir kere yaşanmışlıklar var her şeye birden geri dönüş olduğunu eski diye düşündüğüm sokaklarda farkedip üzerimdeki ağırlıklarla yürüdüm her bir sokak taşına basışımda kendi üzerime basıyor hisine kapılıyorum zamanın sürtünme katsayısı artıyor derin ve karanlık suya bakıyorum florasan ışığında aydınlanmış bitkiler altında gölgeler oynaşıyor karşı kıyıda eski bir şehir gökyüzünde uçuşan kırlangıç sesleri daha yaz bitmedi devam ediyor der gibi ama bu artık huzur vermiyor ikinci örnek metin: söykü: kendine kaçış noktası 2 yirmiüçeylülikibindört
herhangibir araca binmeksizin eve yürüyerek dönmesine engel olmayacak kadar barda oturmuştu kalkmadan önce hesabı ödedi hep bu anlarda tuvalete giderdi kuralı bozmadı bardan çıktığında herzamanki gibi ince bir yağmur yağıyordu kadıköye gene mi diye içinden söylendi büyük çöp konteynerlerinin yanından geçerken karanlıkta kedileri gördü sürekli birşeyleri çekiştirip didikliyorlardı eski bir çeşmenin yanındaki kokoreççinin önünden geçerken eve yaklaştığını düşündü evin bulunduğu sokağın başından yürümeye başladığında evde artık bir kedisi olduğunu düşündü buna sevinse mi üzülse mi diye iç geçirip cebindeki anahtarlığını yokladı zira çok ama çok eskiden olduğu gibi evde ona kapıyı açacak kimse yoktu başına değecek kadar sarkmış bir ağacın dallarına aldırmadan başını dik tuttu dallar haşince okşayan bir sevgili gibi biraz acıtarak başına ve saçlarına sürtündü kapıyı anahtarıyla açıp ışığı yaktığında üzerine binlerce anı ve hayaletin saldırmasına aldırmaksızın kediye baktı onu bekliyordu
tüm ANATOMİK DİFRANSİYEL metinleri POLİKİNİK DİLEMMA çıkışlı olup metinlere gömülmüş alıntılar okuyucu-takipçi tarafından nerelerden alıntılandıkları fark etmelerinin esası üzerinden ENTROPİ’ye bağlantılandırılmak için vücut bulmuştur
köpek çitin üzerinden atladı otların arasında bir süre koşturduktan sonra durdu ufka baktı
çitin yanındaki tahta kapıyı açtı bir iki adım attıktan sonra durup ufka doğru baktı
ikisi de oraya ağaçların gökyüzüyle kesiştikleri yere doğru bakıyorlardı
birden köpeğiyle aynı kaçış noktasına baktığını fark etti o anda baktıkları noktadan kendilerine bakışın nasıl olabileceğini düşündü
bu düşünce baktıkları kaçış noktasına bir ayna yerleştirmeyi uygun gördü sonra bu düşüncenin hiç de yeni ve daha önce düşünülmemiş olmadığını aklından geçirirken buldu kendini tam bu sırada dışarıdaki görüntüleri gören gözlerinin arkasından ve hatta tüm bunları algılayıp düşünen beyninin de arkasındaki bir noktadan baktığını fark etti
köpek huysuzlandı ve dönüp ona baktı köpeğini sakinleştirmek için içten sevecen bir iki laf etti üzerinde siyah lekeler olan beyaz köpek her zamanki gibi başını eğip kuyruğunu sallayarak yaklaştı
zaman hızla akıyordu geri döndü tahta kapıyı açtı dışarı çıktı
2 yorum:
anatomik difransiyel 1
gündelik yaşamdaki
zamanın kaygan sathında
ayakta durabilmenin
çözümlenebilirsizliği üzerine
başlıklar ve alt başlıklar
giriş:
aynaya her bakış bir uzam oluşturur
geçmişe doğru bir uzam
bu her uzam çeşitli zaman aralıklarının geriye doğru sızan
ışınım yolları oluşturmakta ve hepsi
şimdiki zamana birleşik olarak algılanırsa
tek bir noktadan bakışla
evrenin tümünü ve tüm anlarını kapsayabilen bakış duruşu anını saptamayı anlaşılır hale getirebilir
(kimi zaman bu etkiyi bir fotoğraf da verebilir veya bir heykel bir metin bir şiir bir sinema ya da bir resim)
algılamada kopukluk ya da yeterli farkında olmama durumunda
uzamların parçalanmışlığını daha da belirgin hale getirerek
çıkılmak istenmeyen labirent etkisi ağır basar
bu sebeple zamanın kaygan sathında
yandaki başlıklar önemsiz önemli yerlerini koruduklarından
başlıklar ve altındaki çeşitli konuların incelenmesi gerekir
1- toplu iğnelerin kırılma yerleri
a) kuvvet uygulanması halinde
b) olası muhtelif olaylar esnasında
2- her dil karekterine göre tedricidir
3- rüzgârda uçuşan perdelerin saksı çiçeklerine zararları
4- hafızalı müzik setlerinde hafıza kaybı
a) elektrik kesintilerinde geçici hafıza kaybı
b) sebebi bilinemeyen kalıcı hafıza kaybı
c) sebebi bilinen kalıcı hafıza kaybı
5- kadınların gözyaşları ile timsahların gözyaşları arasındaki farklar
6- hastalıklı kimi kuşların farklı ışıklar altında kayın ağaçlarının dallarına tüneme şekilleri
a) söz konusu kuşların göçücü kuşları kapsaması halinde
b) söz konusu kuşların evlerdeki kafeslerden kaçan kuşları kapsaması halinde
7- söz konusu göçücü kuşların göçtüklerinde geride kalan kayın ağaçlarının durumu
8- kör tavşan avı
9- öncülün ardılın göstergesi olabilmesi için öncülün gizilgüç olarak var ve algılanabilir olması halinde
10- sapları kırık porselen çay bardaklarının kullanım alanları
11- yanmış ampullerin çöpe atılma şekilleri
a) yeni alınmış ampulü ambalajından çıkardıktan sonra ambalaja eskisini koyarak atılış
b) serbest atış
c) biriktirerek atış
12-soru kiplerinin sorulması ve sorulmaması durumu
13-çivi ucu çapaklarının temizlenmesi esnasında
sarfedilen gücün çivilerin çakılması esnasında
sarfedilen güce etkileri
14-berber aynalarının çırakların yerleri temizleme
yöntemlerinin yanlışlığından kaynaklanan kırılma
olasılıkları
her nokta varoluşunu kendinden önce gelen noktalara borçludur
fakat söz konusu bu nokta kendinden sonra gelecek olan noktaların da sebebi olabilecektir
ve her nokta bir an’ı temsil etmektedir
bütün bu noktalar birbirlerini takip ederek zamanın
yatay ve düz olduğu sanılan çizgisini oluşturmaktadırlar
çizgi genel kavramı ise soyuttur
özelde ele aldığımız zamanın sözü edilen çizgisi de soyuttur
bu metnin bu satıh üzerindeki somutluğu da bir çeşit soyutluklara işaret ederek kendi kendini inkâr olup
entropi’ye hizmettir
anatomik difransiyel 2
toplu iğnelerin kırılma yerleri üzerine bakış denemeleri
a) aynasal uzamda görüngüsel labirent
suret “ çözümsüz bir kavram “ sa eğer (ki öyle değilmiş gibi görünür çoğu zaman) şeyler olmazdı
çünkü şey’lerin yansıması suret’tir
aynada gördüğüm şey her ne kadar yakın geçmişe aitse de suret’imdir
ve aynadaki suret’im şey’leşmeye başlamışsa şey’liğim aynaya hapsolmaya başlar
bu durumda aynanın hapsinden kurtulmak için başka bir aynaya gereksinim duyulmaya başlanır
tehlikenin ta kendisi ise aynalardan oluşmuş labirentte suretten bir minator olmaktır
b) sürtünme katsayısı
zaman mekâna usulca değer
bu değiş ne kadar usulca olsa da çok tahrip edicidir
mekân bir anlamda yaşamımızı kapsayandır
zaman bize de değmektedir
zaman akıcı mekân kalıcı gibi gözükür
ama zaman akıcılığıyla mekânı da değişikliğe uğratmaktadır
zamanın mekân üzerindeki etkisi su ve rüzgârın kayaların üzerindeki etkisine benzemektedir
insan yaşamı da zaman ve çeşitli mekânların birbirlerine sürtüşmesi esnasında arada kalan şey’dir
c) kapsama alanı
nesneler dünyadaki duygu ve heyecanları güven altına alır
onlar kötülük ve iyiliklerin yumuşaklığıdır
varoluş ve yok oluş dönüşümlerini
his değişimlerini düzenler
arkadan saldırıları engeller
dünyayı iyicil bir söylentiyle doldururlar
olguların birbirlerine doğru eğilmelerine ve birbirlerine
doğal tanımlayıcılar bulmalarını sağlarlar
ürkütücü nesne ondan ürken yüze benzemez
o’nu içerir
anatomik difransiyel 3
birden fazla kaçışlı perspektif ile aynasal uzamda görüngüsel labirent denemeleri
herhangi bir sınıflandırmanın sınırlı kapasitelerinin süblimasyonu
kendine kaçış noktaları:
1- bir fotoğraftan hareketle:
a) bir fotoğrafın kendinden önceki diğer fotoğraflara yakınlığı
İ-öznel bakışla ii-nesnel bakışla iii-serbest bakışla
b) bir fotoğrafın bir dil oluşturma olasılığı
c) bir fotoğrafın oluşturduğu dilin, izleyenler tarafından kavranabilme olasılığı
2)- serbest bir ortamdaki objeden hareketle
a) bulunulan yerdeki hava şartları
b) güneş ışığının zaman içindeki değişen konumları
c) diğer objelerin sözü edilen objeye aynı atmosfer içinde bulunmaktan dolayı zaman içinde olası etkileri
3)- yazılmakta olan bir metnin kendinden önce yazılmış diğer bir metnin kapsama alanında olabilmesinin örneklemelerinin değerlendirilmesi
birinci örnek metin:
söykü:
kendine kaçış noktası 1
yirmibireylülikibindört
uzun yürüyüşler bitmişti
belki de o an öyle görünüyordu
bir eşyanın gölgesine bakıyordum
sınırlar çok daralmıştı
hareket yok olmuştu
asla son olmayacağını bildiğim bir sonda
hareketsizliğin de hareket doğurduğunu gördüm
her hareketin sadece iyiye gitmek gibi bir kuralı yoktu
bu sadece bizim için bir ümittir
sanırım yalnızca yaşama içgüdüsünden kaynaklanıyor
rüzgârda dalgalanan kavak ağaçları
şehre yağan yağmur
saksıdaki bitkiler
karşı camdaki kedi
görüntüler birbiri ardına diziliyor
bir kişisel geri dönüş
ne kadar geriye dönüş olsa da
bir kere yaşanmışlıklar var
her şeye birden geri dönüş olduğunu
eski diye düşündüğüm sokaklarda farkedip
üzerimdeki ağırlıklarla yürüdüm
her bir sokak taşına basışımda
kendi üzerime basıyor hisine kapılıyorum
zamanın sürtünme katsayısı artıyor
derin ve karanlık suya bakıyorum
florasan ışığında aydınlanmış bitkiler altında gölgeler oynaşıyor
karşı kıyıda eski bir şehir
gökyüzünde uçuşan kırlangıç sesleri
daha yaz bitmedi devam ediyor der gibi
ama bu artık huzur vermiyor
ikinci örnek metin:
söykü:
kendine kaçış noktası 2
yirmiüçeylülikibindört
herhangibir araca binmeksizin
eve yürüyerek dönmesine engel olmayacak kadar
barda oturmuştu
kalkmadan önce hesabı ödedi
hep bu anlarda tuvalete giderdi
kuralı bozmadı
bardan çıktığında herzamanki gibi ince bir yağmur yağıyordu kadıköye
gene mi diye içinden söylendi
büyük çöp konteynerlerinin yanından geçerken
karanlıkta kedileri gördü
sürekli birşeyleri çekiştirip didikliyorlardı
eski bir çeşmenin yanındaki kokoreççinin önünden geçerken
eve yaklaştığını düşündü
evin bulunduğu sokağın başından yürümeye başladığında
evde artık bir kedisi olduğunu düşündü
buna sevinse mi üzülse mi diye iç geçirip
cebindeki anahtarlığını yokladı
zira çok ama çok eskiden olduğu gibi
evde ona kapıyı açacak kimse yoktu
başına değecek kadar sarkmış bir ağacın dallarına aldırmadan
başını dik tuttu
dallar haşince okşayan bir sevgili gibi
biraz acıtarak başına ve saçlarına sürtündü
kapıyı anahtarıyla açıp ışığı yaktığında
üzerine binlerce anı ve hayaletin saldırmasına aldırmaksızın
kediye baktı
onu bekliyordu
tüm ANATOMİK DİFRANSİYEL metinleri POLİKİNİK DİLEMMA çıkışlı olup metinlere gömülmüş alıntılar okuyucu-takipçi tarafından nerelerden alıntılandıkları fark etmelerinin esası üzerinden ENTROPİ’ye bağlantılandırılmak için vücut bulmuştur
ondokuzekimikibindört
söykü:
köpek çitin üzerinden atladı
otların arasında bir süre koşturduktan sonra
durdu
ufka baktı
çitin yanındaki tahta kapıyı açtı
bir iki adım attıktan sonra
durup ufka doğru baktı
ikisi de oraya
ağaçların gökyüzüyle kesiştikleri
yere doğru bakıyorlardı
birden köpeğiyle aynı kaçış noktasına baktığını fark etti
o anda
baktıkları noktadan kendilerine bakışın
nasıl olabileceğini düşündü
bu düşünce baktıkları kaçış noktasına bir ayna yerleştirmeyi uygun gördü
sonra bu düşüncenin
hiç de yeni ve daha önce düşünülmemiş olmadığını
aklından geçirirken buldu kendini
tam bu sırada dışarıdaki görüntüleri
gören gözlerinin arkasından
ve hatta tüm bunları algılayıp düşünen
beyninin de arkasındaki bir noktadan
baktığını fark etti
köpek huysuzlandı ve dönüp ona baktı
köpeğini sakinleştirmek için
içten sevecen bir iki laf etti
üzerinde siyah lekeler olan beyaz köpek
her zamanki gibi başını eğip
kuyruğunu sallayarak yaklaştı
zaman hızla akıyordu
geri döndü tahta kapıyı açtı
dışarı çıktı
onsekizekimikibindört
Yorum Gönder